سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم آنچه بیش از خوراک روزانه‏ات کسب نمودى در آن گنجور جز خود بودى . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 96 شهریور 1 , ساعت 4:42 عصر

تابلو روان ها یک نمونه از تلویزیون شهری ال ای دی پانل کو هستند که در این نوشته ما برای آشنایی بیشتر با آن شرحی مختصر و مفید از نحوه مونتاژ صفحه نمایش هایی که دارای ماژول LED هستند می دهیم.

مونتاژ ماژول های ال ای دی تلویزیون شهری سه نکته اصلی دارد که در این نوشته آنها را توضیح می دهیم.

مونتاژ نمایشگر تلویزیون شهری

اول اینکه هر دو ماژول دو درگاه با پورت 16 رقمی دارد که به آن فروش تلویزیون شهری هاب می گویند؛ که این هاب ها طبق پروتکل هایی که انتقال میدهند، شگل ها و مدل های گوناگونی برای تابلو ایجاد می کنند. به طور مثال خرید تلویزیون شهری هفت رنگ یا ال ای دی. بدین ترتیب میتوان گفت که HUB-12 و یا HUB-8 در ماژول های ال ای دی از دسته هاب هایی اند که خیلی زیاد استفاده و به کاربرده می شوند. که اصولا یکی از این دو هاب ورودی قرار میگیرد ودیگری در خروجی ایفای نقش می کند.هر هاب به نوبه خود وظیفه ای را ایفا میکند. به این صورت که اگر بخواهیم برای هر هاب تغریفی بیان کنیم می گوییم : هاب ورودی متعهد به دریافت هر گونه اطلاعات و داده های ورودی می باشد و اما هاب خروجی وظیفه ای کاملا متضاد با هاب ورودی را بر دوش دارد ، بدین معنی که هاب خروجی داده ها را به ماژول بعدی انتقال می دهد.

هم چنین در هر ماژول پورتی وجود دارد به نام پورت ترمینال تغذیه که این پورت نیز به نوبه خود عهده دار وظیفه رساندن جریان از منبع تأمین نیرو به ماژول؛ که خود این درگاه دارای دو کد است که یکی راV_CC و دیگری را GND می گویند.

V مثبت منبع تأمین نیرو را توسط کابلی مغذی از منبع تغذیه به پین V_CC کلیه ماژول ها اتصال می دهیم و در مرحله بعد V_GND را به تمامی ماژول ها وصل می کنیم.

در این مرحله حالا نوبت به شروع مونتاژ تابلوی روان تلویزیون شهری شده است.

 

مونتاژ ماژول های تلویزیون شهری

یکی از نکته های مهم این است که هرگونه کابل flat ، هاب خروجی ماژول در جهت چپ را به فروش تلویزیون شهری هاب ورودی خود در سمت راست ماژول ارتباط یا اتصال می دهد. در این مرحله سپس بعد از وصل شدن ماژول ، تعداد ماژول هایی که نیاز داشتیم در ردیف اول ، شروع به وصل شدن ماژول های ردیف بعدی با هم میکنند؛ به این ترتیب به این ترتیب در کله سطور و ردیف ها اتصال صورت می گیرد.

هرچند که باید توجه داشت ماکسیمم مقدار اتصال ماژول ها بستگی خرید تلویزیون شهری به ابعاد و ارتفاع در هر برد دارد. و نکته دیگر که لازم به ذکر آن است ،این می باشد که ماژول های هر ردیف یا سطر فقط با خود اتصال دارند و نه با ردیف های دیگر چرا که هیچ کابلی برای برقراری ارتباز بین ردیف ها نیست و مرتبط با کابل فلت نیز نمی باشد.و فقط و فقط از نقطه ترمینال تغدیه با هم مشترک اند و اتصال دارند. البته لازم به ذکر میبینم که در اینجا به نکته مهم دیگری نیز اشاره کنم آن هاب خروجی است. هاب خروجی در آخرین ماژول در هر ردیف مربوطه هم چون به جایی اتصال ندارد پس رها می شود. بنابراین به نکته می رسیم وقتی هاب خروجی رها میشود یقینا به کابل فلت خروجی هم نیازی نیست.

مرحله بعد وصل کردن برد کنترل کننده به ماژول ها می باشد. با توجه به نکات خرید تلویزیون شهری و تعاریف اشاره شده در بالا، حال به خوبی باید دانست که هاب ورودی هریک از ماژول های آغاز کننده آن ردیف به برد کنترل متصل می شود. پس حال به راحتی می توان گفت که به طور مثال در اعلب ماژول ها از هاب -12 در آن به کاربرده می شود. حالا نوبت آن رسیده است که کابل فلت خود را به هاب مورد تمثیل خود اتصال دهیم. و همینطور از ردیف دوم کابل فلت ورودی اش را که به دومین هاب کنترل متصل می شود و همین شیوه و رویه برای بقیه سطور نیز تکرار می شود.

البته باید توجه داشت که کابل فلت مربوطه را از طرفی به برد کنترل خود اتصال دهیم تا سربالای هاب روی ماژول ال ای دی با فروش تلویزیون شهری سه ضلعی کوچکی که از هاب روی برد کنترل تشکیل شده است به خوبی انطباق داشته باشد.

با در نطر گرفتن این نکته ها و نکته های حرفه ای تری که در این نوشته مجال بیانشان نیست، میتوان به خوبی یک خرید تلویزیون شهری را مونتاژ کرد. که این تابلوی روان خود به نوعی از نمایشگرها و تلویزیون شهری زیباست و در مدل های متنوعی در سطح شهر یافت می شود و همه ما به طور حتم با آن روبه رو شده ایم.

 

ساختار ماژولار نمایشگر LED، ماژول LED و دات پیچ

به علت اینکه اکثر محصولات تلویزیون شهری بر مبنای ماژول های LED ساخته می شوند ( ماژولهایی که 16*8 یا 16*16 هستند) شما شاید مجبور باشید سایز نمایشگر خود را بر مبنایی اندازه و تعداد ماژولها تعیین کنید ملاحظه ای که باید در نظر داشت این است که استفاده از دات پیچ های بالاتر تصویر را به سوی عدم یکپارچگی تصویر (pixelization) سوق دهد. برای درک این مسئله و شناخت پیکسل می توانید با ذره بین به عکس های روزنامه ها نگاه کنید . این مثال به نوعی بیانگر مفهوم فاصله نمایش است ، فاصله بین شما و فروش تلویزیون شهری . وقتی بدون ذره بین به عکسها نگاه می کردید تصویر را یکپارچه می دیدید ولی وقتی با ذره بین نگاه کردید (فاصله کمتر شد) متوجه وجود پیکسلها شدید. این نکته اهمیت طراحی یا انتخاب نمایشگر را برای کاربردهای گوناگون را مشخص می کند.

SMD LED که اکنون در اختیار است شرایط فراهم آوردن دات پیچ های کمتر را به ما داده است اما در مورد ال ای دی این محدوده به 10 میلیمتر محدود شده است .

قبل از خرید تلویزیون شهری  یا اجاره تلویزیون شهری خریداری کنید به نکات زیر دقت کنید.

اندازه ، رزولوشن و محل نصب نمایشگر را تعیین کنید.

دات پیچ وحداقل فاصله نمایش را تعیین کنید.

سورس تصویر و تعداد آن را تعیین کنید.

 

منبع: مونتاژ ماژول های ال ای دی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ